۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۳۱

قالیباف در نطق پیش از دستور:

اعدام دسته جمعی در عربستان مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق انسانی است

اعدام دسته جمعی در عربستان مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق انسانی است

رئیس مجلس گفت: اعدام دسته جمعی افراد بی‌گناه و مظلوم در عربستان سعودی مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق افراد و رویه‌های حقوق بین‌الملل است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعدام دسته‌جمعی افراد بیگناه و مظلوم در عربستان سعودی مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق انسانی افراد و رویه‌های حقوق بین‌الملل است و جمهوری اسلامی ایران این اقدام ناگوار و دردناک را به شدت محکوم می‌کند و ضروری است دولت‌های جهان دورویی و بی‌عملی را کنار بگذارند و این قبیل اقدامات غیرانسانی را محکوم کرده و مانع از چنین حوادث ناگواری شوند.

وی تأکید کرد: لازم است علما و مراجع دینی جهان اسلام، جوانان مسلمان و اصحاب قلم و رسانه و سایر آزادگان و عدالت‌جویان در سراسر جهان این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واضح است که جمهوری اسلامی ایران برخلاف دولت‌های غربی با دورویی در بحث حقوق بشر مخالف است و در برخورد با مسائل انسانی معتقد به حفظ حقوق انسان‌ها در تمام کشورها و در هر سطحی است و برخوردهای تناقض‌آمیز و استفاده ابزاری از حقوق بشر را غلط و غیرانسانی می‌داند.

قالیباف بیان کرد: در خصوص مسئله اوکراین نیز همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند جمهوری اسلامی ایران با جنگ در هر نقطه‌ای از دنیا مخالف است و ضمن تأکید بر لزوم حفظ جان غیرنظامیان و ضرورت پایان یافتن هر چه سریع‌تر این درگیری، تمام طرف‌ها را به رفع تنش‌ها و پرهیز از آسیب به غیرنظامیان با بهره‌گیری از راهکارهای دیپلماتیک دعوت می‌کند.

وی اظهار داشت: معتقدیم برای آنکه بحران به طور دائمی حل شود، باید برای برطرف کردن ریشه بحران نیز تدبیر کرد.

تنش‌زایی جزو ماهیت وجودی آمریکاست

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این یک واقعیت است که تنش‌زایی و زمینه‌چینی برای ایجاد اختلاف میان کشورها و ملت‌ها، بخشی از ماهیت وجودی آمریکاست و می‌توان گفت که امروز بقای رژیم آمریکا، برافروختن آتش جنگ در سراسر دنیا و پایمال کردن حقوق انسان‌ها پای منافع تجاری خود و ناامن نگه داشتن کشورهای وابسته است و ریشه بحران اوکراین نیز به بحران‌سازی‌های آمریکا برمی‌گردد.

قالیباف تصریح کرد: مردم ایران قربانیان اصلی سیاست‌های خصمانه زورگویان عالم به ویژه مستبدان آمریکایی هستند و از این رو ملت سربلند ایران همواره خواهان برقراری صلح و رفع تنش و جنگ در تمام دنیا و جلوگیری از هرگونه آسیب به زنان، کودکان و غیرنظامیان هستند و برای تمامی ملت‌ها از خداوند متعال زندگی در سایه آرامش، عدالت، صلح، محبت و رفع تبعیض و خشونت را طلب می‌کنند.

کد خبر 5447311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      اعدام دیتجمعی د عربستان را به روحانی خبر هید تا از دکترای حقوقش اسفاده کند وآنها را محاکم کند الان روحانی خودش هشت سال مملکت را نابود کرد ولی هنوز در قرنطبنه است خدا خونه روحانی را خراب کند که مملکت را به این روز انداخته آزاد هم می گردد